سعید فریور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش ریالی این بسته‌های توزیع شده ۲۹ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: از این تعداد بسته غذایی هشت هزار و ۵۵۶ بسته از سوی فرمانداری و یک‌هزار و ۵۳۴ بسته نیز توسط خیّران اهدا شده است.

وی اضافه کرد: پیگیری برای دریافت سبد حمایتی که توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مددجویان بهزیستی از مبالغ ۳۰۰ هزارتومان تا ۵۰۰ هزار تومان تخصیص یافته توسط این نهاد در استان انجام می‌شود که این مستمری به حساب بانکی سرپرستان خانوار که پشت نوبت دریافت مستمری و یا خدمات بهزیستی هستند، واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به وضعیت فعلی جامعه و شیوع ویروس کرونا امسال برنامه‌های افطاری مددجویان و بازدید از مراکز استان برگزار نشد ولی به جای آن، برنامه‌های امسال بهزیستی در قالب پویش " همدلی مومنانه" در سطح استان با مشارکت سپاه، فرمانداری‌ها و خیرین تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

فریور گفت: خیران آذربایجان‌غربی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از از طریق شماره حساب ۴۱۵۵۰۳۴۵۴۱۵۷۲۸۱۸  یا شماره کارت مجازی  ۶۳۶۷-۹۵۷۰-۸۵۴۵-۳۱۷۸ و  کد دستوری ۱۴۰۰۰۲۰#*۴*۷۳۳* برای تهیه بسته‌های غذایی برای مددجویان بهزیستی استان واریز کنند.

وی ادامه داد: همچنین خیرین می توانند کمک‌های غیر نقدی خود را نیز به پایگاه‌های جلب مشارکت‌های مردمی بهزیستی در سطح شهرستان‌های ۱۷ گانه استان تحویل دهند.

وی اظهار داشت: از زمان شروع بیماری کرونا، تعداد ۱۵ واحد تولیدی در قالب کارگاه‌های تولیدی، حمایتی، گروه‌های همیار در سطح استان بالغ بر ۹۰ هزار ماسک، ۲۰ هزار گان، ۱۵ هزار دستکش، یک هزار عدد  شیلد، ۱۱ هزار عدد سرپوش، ۱۲ هزار پاپوش تولید کردند که در این راستا زمینه اشتغالزایی برای  ۱۴۳ نفر شامل  ۷۳ نفر توان یاب، ۴۲ نفر زن سرپرست خانوار و ۲۸ نفر از افراد غیر مددجو فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی، نگرانی‌های زیادی در خصوص کودکان کار، گروه‌های حساس و اقشار کم‌درآمد وجود داشته است. طرح کمک مومنانه با تدبیر مقام معظم رهبری، مهمترین عامل در رفع این دغدغه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.