محسن خادمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این راهدارخانه در زمینی به مساحت ۱۱۰ متر مربع و با اعتبار اولیه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در حاشیه روستای «کیتکه» در بخش خلیفان این شهرستان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان قدیمی این راهداری فرسوده و تخریب شده بود، پیش‌بینی کرد در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت این راهدارخانه، عمیلات احداث آن در سال جاری به پایان برسد و در طرح زمستانی امسال مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: راهدارخانه «کیتکه» با توجه به اینکه در نزدیکی گردنه «جواله‌ره‌شان» قرار دارد، نقش مهمی در بازگشایی محور مهاباد - سردشت در انجام عملیات برفروبی و نمک‌پاشی در فصل زمستان ایفا می‌کند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: محور مهاباد - سردشت از جمله محورهای مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با توجه به شرایط جغرافیایی و وجود ۲ گردنه «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» این مسیر زمستان‌های پوشیده از برف و مه غلیظ را دارد. 

وی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.