ابراهیم محمدی روز یکشنبه در دیدار فرمانده ناحیه انتظامی آذربایجان‌غربی با وی که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های آموزش و پرورش در استان عنوان کرد و افزود: معلمان و راهبران آموزشی استان در این راستا در کنار نیروهای ستادی، با تدوین بسته‌های آموزش مجازی و مکتوب به تعداد بیش از ۱۵۰ هزار مورد همچنان تا اتمام دروس باقی مانده، مدیریت تدریس و آموزش دانش‌آموزان را به بهترین نحو انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌ها در استان برای فعالیت آموزشی در بستر اینترنت ادامه داد: شیوع بیماری کرونا هرچند موجب تهدیداتی در جامعه شد ولی موجب شد تا این نهاد از ظرفیت فرصت‌های آموزشی در فضای مجازی بهرمند شده و حداکثر استفاده را در این راستا انجام دهد. 

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، استفاده از فضای مجازی در مسایل و موضوعات کاربردی مطرح شده است افزود: در آینده باید منتظر تغییراتی در بستر آموزش و پرورش با بهره‌گیری از این فضا بود.

«محمدی»، کمبود نیروی انسانی را در کنار فضای آموزشی از چالش‌های مطرح آموزش و پرورش استان بیان کرد و اظهار داشت: با رفع محدودیت‌های موجود در زیرساختهای اینترنت می‌توان از این فرصت آموزشی نهایت استفاده را برای افزایش پوشش تحصیلی به‌کار گرفت.

فرمانده ناحیه انتظامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با تبریک روز معلم گفت: شیوع کرونا فرصتی بود تا ظرفیت‌های آموزش در بستر اینترنت در کشور و استان‌ها ارزیابی شود.

سردار مسعود خرم‌نیا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل شده است اما با ایثار، تلاش و فداکاری معلمان آموزش تعطیل نیست و یادگیری همچنان ادامه دارد افزود: هرچند این بیماری موجب ضرر و زیان‌های فراوان جانی و اقتصادی شده ‌است ولی صرفه‌جویی‌های بسیاری را در کشور با استفاده از ظرفیت‌های بستر اینترنت شاهد هستیم.

در این دیدار سردار خرم نیا با اهدای لوح سپاس به مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از خدمات معلمان و فرهنگیان استان تجلیل کرد.

آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۷ هزار دانش‌آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می‌کنند ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان روستایی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.