امیر ساوجی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برآوردهای اولیه خسارات ناشی از وقوع تگرگ و سرمازدگی، اراضی کشاورزی شهرستان های خوی، میاندوآب، شاهین دژ و سردشت بیشترین میزان خسارت را دارا هستند. 

وی بیان کرد: بیشترین میزان خسارت سرمازدگی مربوط به محصولات باغی در شهرستان‌های شاهین دژ و میاندوآب در سطح یک‌هزار و ۵۷۷ هکتار گزارش شده‌است.

وی اظهار داشت: تگرگ نیز به سطح ۵۵ هکتار از محصولات زراعی و ۲ هزار و ۱۸۴ هکتار از محصولات باغی از جمله درختان هسته دار واقع در شهرستان های خوی، میاندوآب ، مهاباد، سردشت و شاهین دژ خسارت وارد کرده است.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ویژگی طبیعت استان این است که خیلی از حوادث قابل پیش‌بینی نیستند بنابراین از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

ساوجی با اشاره به عوامل مهم در خسارت زدن به محصولات افزود: سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ از مهم‌ترین عوامل خسارت به محصولات کشاورزی در استان محسوب می‌شود که همه ساله کشاورزان را متضرر می کند.

هم اکنون ۳۵ درصد از مردم آذربایجان‌غربی در بخش کشاورزی اشتغال دارند که سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باغی و رزاعی نتیجه تلاش‌های آنان است.

این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی است که بیش از ۲۴۰ هزار نفر در این اراضی به کشت و زرع می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.