امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تجهیزات شامل یک دستگاه ونتیلاتور ثابت، ۲ دستگاه ونتیلاتور پرتابل، چهار عدد پالس اکسی‌متر، چهار عدد تخت آی سی یو، ۲ دستگاه کولرگازی و یک دستگاه کپی چندمنظوره است.

وی با بیان اینکه این خیّر نخواسته نامش فاش شود، ادامه داد: یک ماه قبل نیز یک محموله دیگر شامل سه دستگاه ونتیلاتور، چهار دستگاه چراغ سیالیتیک اتاق عمل، ۱۰ دستگاه پمپ انفوزیون، ۲ عدد تشک مواج، ۲ دستگاه الکتروشوک، یک دستگاه نوار قلب و ۶ دستگاه مانیتور علائم حیاتی توسط این خیّر برای بیمارستان مهاباد واگذار شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله هنوز برآورد نشده است، اضافه کرد: این خیّر پیشتر نیز در چند نوبت اقدام به تامین و اهدای تجهیزات پزشکی مورد نیاز این بیمارستان کرده بود.

«بهزاد»، گفت: ارزش کل محموله‌های اهدایی از سوی این خیّر گمنام بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

وی با قدردانی از مشارکت بی‌نظیر مردم و خیران برای کمک به حوزه سلامت این شهرستان در مقابله با بیماری کرونا یادآور شد: پیش از این هم بیش از هفت میلیارد ریال از طریق دیگر خیران مهابادی برای تجهیز بیمارستان موقت این شهرستان اهدا شده بود.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.