آیدین رحمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انسان، جاده و خودرو سه رکن اصلی حمل و نقل به شمار می‌روند و ارتقای کیفیت آموزشی و فنی در این عوامل منجر به ایمنی مطلوب و توسعه استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی در بخش حمل و نقل مرتبط با تنها یک متولی نیست افزود: توسعه فرهنگ ایمنی در حمل و نقل یک امر اجتماعی است و می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلفی چون آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها بیش از پیش در این حوزه اقدام کنند.

وی بیان کرد: کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان ‌اگر چه خبر خوبی است اما نباید فراموش کرد که کاهش ترددها در دستیابی به این آمار سهم به سزایی دارد و کماکان باید در ارتقای فرهنگ حمل‌ونقل کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: انسان کماکان رکن اصلی چرخه حمل و نقلی است و باید سازمان‌های مردم نهاد تخصصی با ورود به این حوزه در استان برای نهادینه‌کردن فرهنگ ایمنی به ویژه فرهنگ تعاملی، ایفای نقش کنند.

«رحمانی» افزود: تا زمانی که خود مردم برای ارتقای فرهنگ ایمنی حمل و نقل پای کار نباشند، جریمه و محدودیت کارساز نیست و افکار عمومی باید نسبت به حجم بالای تلفات جاده‌ای حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از ورود سازمان های مردم نهاد و فعالان عرصه ارتقای فرهنگ ایمنی حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های مربوطه نیز باید برای تشویق دغدغه‌مندان این حوزه پای کار بیایند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های فعال در حوزه حمل و نقل باری در داخل و خارج کشور است که سالانه ده‌ها هزار سفر توسط این ناوگان صورت ‌می‌گیرد.

در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار دستگاه کامیون و ۳۳ هزار راننده ناوگان باری در ‌آذربایجان‌غربی در  امر حمل و نقل داخل استانی، کشوری و بین‌المللی فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.