سرهنگ عباس مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و طرح ممنوعیت ورود خودروها به درون شهرهای این استان، تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی زنجان طی روزهای اخیر در مقایسه با فروردین ماه سال‌های گذشته، بسیار کم و جاده ها خلوت شده است.

وی با بیان اینکه عوامل پلیس راه به رانندگان خودروهای غیربومی عبوری از جاده های این استان، موضوع عدم ورود به شهرهای زنجان را گوشزد می کنند، اظهار داشت: در این میان نیروهای ارتش نیز به مدد پلیس راه آمده و در اغلب مسیرهای ارتباطی ازجمله آزادراه زنجان - تبریز، مستقر هستند.

از ساعت ۲۲ جمعه شب /۱۶ اسفند ماه سال ۹۸/ ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای استان زنجان در کلیه محورها تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

مظفری تاکید کرد: لازم است مردم به هشدارها و توصیه های مسوؤلان که نگران سلامتی و جان مردم هستند به مسافرت‌ نرفته و با این کار، جان خود، خانواده و دیگران را با خطر ابتلا به بیماری کرونا، مواجه نکنند.

وی با بیان اینکه جاده های زنجان روزهای کم حادثه ای را سپری می کنند و از ابتدای امسال تا روز پنجشنبه /هفتم فروردین ماه/ هیچ گونه تصادف منجر به فوت در سطح جاده های این استان نداشتیم، افزود: روز گذشته /جمعه هشتم فروردین ماه/ یک فقره تصادف منجر به جرح و فوت در مسیر ارتباطی خدابنده - بیجار اتفاق افتاد که متاسفانه یک سرنشین زن پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین خدابنده جان خود را از دست داد.

مظفری تصریح کرد: در زمان حاضر ترافیک در سطح مسیرهای ارتباطی این استان، عادی و روان است و از رانندگان انتظار می رود در صورت بارش باران و لغزندگی سطح جاده، با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.  

وی خاطرنشان کرد: اسفند ماه سال ۹۸ قریب هشت نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده های ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند که آخرین مورد آن در جاده زنجان - بیجار اتفاق افتاد و یکی از سرنشینان خودروی سواری سمند در برخورد خودرو با کامیون، جان باخت.

پارسال در مجموع ۲۵۲ نفر در تصادفات جاده ای زنجان جان باختند.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.