به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر چهارشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان خوی با اشاره به ضرورت اتمام آواربرداری واحدهای مسکونی خسارت دیده تا پایان ماه جاری در منطقه زلزله زده قطور خوی عنوان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی استان فصل کاری در استان محدود بوده و باید تا پایان ماه جاری آواربرداری واحدهای خسارت دیده در قطور خاتمه یابد.

وی با بیان اینکه در اثر وقوع زمین لرزه در مناطق قطور خوی و زرآباد سلماس طی اسفندماه سال گذشته چهار هزار واحد مسکونی تخریب و یک هزار واحد نیز دچار خسارات جزئی شدند افزود: تاکنون آوار برداری یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

شهریاری با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر تسریع در روند بازسازی و تأمین امکانات مورد نیاز مناطق زلزله قطور خوی تاکید کرد و افزود: باید پیش از آغاز فصل سرما روند بازسازی در این مناطق آغاز و خاتمه یابد.

استاندار آذربایجان غربی به اعطای تسهیلات بلاعوض و نیز تسهیلات بازسازی اشاره کرد و گفت: مشکلی در تخصیص منابع وجود ندارد و دولت تا پایان کار همراه مردم است و از فردا برای هر خانواده زلزله زده کمک مالی بلاعوض معیشتی به میزان ۳۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه خسارت‌های پرداختی برای اماکن روستایی از طرف بیمه تا زمان شروع عملیات بازسازی قابل برداشت نیست بر ضرورت استقرار واحدهای بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا در مناطق زلزله زده قطور تاکید کرد

شهریاری خاطرنشان کرد: برآوردهای شرکت بیمه طرف قرارداد از میزان خسارت‌های وارده به قطور مورد قبول نیست و باید در کارشناسی‌های انجام گرفته تجدید نظر صورت گیرد و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده عمل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.