محمدسلیم عباسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار افزود: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های سطح استان به صورت گسترده ارائه می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان پس از خدمت سربازی با برگزاری ۱۵۹ دوره آموزشی برای ۲ هزار و ۵۴۷ پرسنل وظیفه ۲۸۹ هزار و ۹ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های نظامی و انتظامی استان ارائه شد.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به شیوع کرونا در استان گفت: ۵۴۳ هزار و ۹۹۰ عدد ماسک تنفسی از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای کمک به پیشگیری از این بیماری در کارگاه‌های مهارتی استان تولید شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آنها، طی حدود یک ماه و نیم گذشته بیش از ۱۰۰ تخت بیمارستانی توسط مربیان و مهارت آموزان استان تعمیر و ۲ هزار و ۲۰۰ روتختی و روبالشی نیز تحویل مراکز درمانی شده است.

عباسی اظهار داشت: ایجاد ارتباط دوسویه و تعامل با شرکای اجتماعی ، واگذاری ۷۰ تا۸۰ درصد آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی، شناسایی ظرفیت‌های آموزشی منطقه‌ای بر اساس نیازسنجی ، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی بر اساس مشارکت‌های مردمی، استفاده بهینه از منابع و برنامه توانمند سازی مدیران مراکز آموزشی در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر هشت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی و آزاد آذربایجان غربی برگزار می شود تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

تامین ماسک یکی از مهمترین معضلات در همه کشورهای دنیا برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بوده ولی در ایران با راه اندازی کارگاه‌های مختلف و همراهی مراکز آموزش مهارتی، تا حدودی این نقیصه رفع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.