رییس سازمان نظام پزشکی ارومیه روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: این کمک با همکاری پزشکان، انجمن‌‍های علمی تخصصی، دندانپزشکان و انجمن پزشکان عمومی جمع‌آوری شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.

ناصر عبایی افزود: اهدای ۴۵۰ ماسک N۹۵ از طرف انجمن پزشکان عمومی به مراکز بهداشتی و دستیاران پزشکی شاغل در بیمارستانهای دولتی از جمله این کمک‌هاست که می تواند در امر پیشگیری از بیماری نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: با شیوع بیماری شاهد فعالیت‌های بسیار گسترده انجمن‌های علمی تخصصی بودیم از جمله انجمن داروسازی استان کمک بسیار شایانی را در تهیه ماسک N۹۵ انجام دادند و انجمن دندانپزشکی شاخه آذربایجان‌غربی در تهیه و توزیع هزاران دست لباس محافظتی، ماسک و شیلد محافظ صورت اقدام کردند.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی نیز بر حسب وظیفه ذاتی خود اقدام به تهیه محلول های ضدعفونی، دستکش و ماسک کرد که این اقلام در اختیار همکاران بخش خصوصی قرار داده شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از پنج‌هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده ، هزاران جفت دستکش و مقادیری ماسک در مرحله اول فاصله‌گذاری اجتماعی در اختیار مطب‌های فعال قرار داده شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع بیماری کرونا دهها میلیارد ریال کمک از سوی نهادهای مختلف و سازمان های مردم نهاد جمع آوری شده و در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.