سیاوش جبارزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تفکیک بخش‌های بیمارستان در راستای پیشگیری از انتقال آلودگی در این برهه زمانی، اهدای این دستگاه نوار قلب کمک بزرگی به بیماران و بیمارستان محسوب می‌شود.

وی ضمن قدردانی از اعضای موسسه گلریزان ادامه داد: ارزش ریالی دستگاه نوار قلب ۶ کاناله بیش از ۱۴۰ میلیون ریال است.

«جبارزاده» با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، خیران سلامت کمبود بخش قابل توجه ملزومات پزشکی را شهرستان تامین کرده‌‍اند، اضافه کرد: هفته گذشته نیز خیّران این شهرستان ۲ دستگاه کمک تنفس مصنوعی به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون ریال خریداری و به بیمارستان شهید راثی اهدا کردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: این ۲ دستگاه که جزو تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی برای ارایه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کروناست، به همت خیّران تهیه و تحویل بیمارستان شهید راثی این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه تعداد دستگاه‌های ونتیلاتور در بیمارستان‌ها محدود است، ادامه داد: این دستگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بیمارانی که مشکل تنفسی حاد پیدا می‌کنند قبل از اینکه عملیات انتوباسیون و لوله‌گذاری انجام پذیرد، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بیمار وارد فاز تشدید بیماری تنفسی نشود.

جبارزاده همچنین از اهدای فیش حج عمره یک زوج شاهین‌دژی برای کمک به بیماران کرونا این شهرستان در این مدت خبر داد و گفت: این فیش‌ها به صورت مزایده به فروش رسیده و مبلغ دریافتی برای خرید دستگاه تنفس مصنوعی این بیمارستان هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: در اقدام خداپسندانه دیگر هم ۶۰۰ یارد پارچه‌ مخصوص دوخت لباس حفاظتی برای مدافعان سلامت بخش‌های بیمارستان از طرف خیران نیز اهدا شده است که توسط یک زوج خیاط خیر این شهرستان دوخته و تحویل بیمارستان داده خواهد شد.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان شهید راثی با ۸۶ تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.