امیر بهزاد روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان ۷۲ تختخوابی موقت مهاباد که با همت خیران و کمک‌های مردمی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده بود هم‌اکنون با پذیرش این تعداد بیمار مبتلا، فعالیت خود را برای کمک به بیمارستان و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این بیماران جزء مبتلایان به کووید - ۱۹ هستند که یک هفته در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری بودند و پس از بهبودی نسبی، برای گذراندن دوران نقاهت به بیمارستان موقت این شهرستان انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه بیماران بهبودیافته کرونا تا مدتی قابلیت انتقال ویروس به سایر افراد را دارند، اضافه کرد: این افراد به مدت ۲ هفته در بیمارستان موقت مرحله دوم درمان خود را پشت سر می‌گذارند و پس از کسب سلامت و بهبودی کامل به آغوش خانواده باز می‌گردند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ پس از مرخصی شرایط نگهداری در منزل براساس پروتکل‌های بهداشتی را ندارند و بر همین اساس آنان در این بیمارستان نگهداری می‌شوند.

این بیمارستان موقت که از محل کمک‌های مردمی نیز تجهیز شده، در سالن ۲ هزار نفری مهاباد جهت آمادگی در شرایط بحرانی و مخصوص بیماران مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا راه‌اندازی شده است و به علت نزدیکی به بیمارستان امام خمینی(ره) زمینه را برای حضور سریع بیماران، پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل بیمارستانی را در آن فراهم کرده است.

بیمارستان موقت مهاباد در مجموع به چهار بخش مختلف تقسیم شده و تمامی تخت‌های آن مجهز به کپسول اکسیژن بوده که در صورت نیاز از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران استفاده شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و در سایه هماهنگی مناسب ستاد شهرستانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، بیشتر اقشار مردمی و مسوولان این شهرستان با همگرایی در یک مسیر مشخص حرکت می‌کنند؛ تا جایی که مشارکت مالی خیران و اقدامات برجسته مسوولان این شهرستان در بسیاری از رسانه‌های استان بازتاب داشته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.