مهدی قهرمانی روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب اظهار داشت: حجم زیاد کمک‌های مردمی در این شهرستان برای مقابله با این بیماری باعث شد تا میاندوآب جزو برترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از نظر مشارکت‌های مردمی باشد.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا، شاهد تلاش و همت بالای سازمان‌های مردم نهاد در جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و اجرای عملیات ضدعفونی اماکن و معابر عمومی بودیم که شایسته قدردانی است.

وی با تاکید بر بی‌توجهی به حاشیه‌ها در این شرایط و تقویت روحیه مشارکت‌پذیری در جامعه بیان کرد: بی‌اعتمادی بزرگترین عامل شکست وحدت است و در مبارزه با کرونا نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود که اعتماد مردم سلب نشود.

وی اضافه کرد: اگر در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بحث مبارزه با بیماری کرونا با مردم همراه و همدل باشیم، موفقیت بیشتری کسب می‌شود.

فرماندار میاندوآب ادامه داد: با توجه به شیفت‌بندی و دورکاری کارکنان اداره‌ها و بانک‌ها و دستورالعمل استفاده از دو سوم نیرو، بانک‌ها می‌توانند برای جلوگیری از ازدحام مراجعان ساعات کاری خود را افزایش دهند.

قهرمانی بیان کرد: صنوف شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و از طریق ثبت نام در سامانه http://salamat.gov.ir فعالیت خواهند کرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز با توجه به ازدحام جمعیت عامل انتشار ویروس و شیوع بیماری بوده و جزو صنوف پرخطر بوده و اجازه فعالیت ندارند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه گفت: از امروز سه مرکز سرپایی نمونه‌گیری تست کرونا از بیماران مشکوک در درمانگاه‌های چهاربرج و باروق و مرکز معین روبروی بیمارستان عباسی این شهرستان آغاز به‌ کار می‌کند.

دکتر سهراب حیدری افزود: براساس مصوبه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای جزء صنوف غیرضروری اعلام شده است و از امروز این فروشگاه‌ها در میاندوآب بسته خواهند شد.

مردم میاندوآب تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال کمک در قالب نقدی،  تجهیزات پزشکی، ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، تهیه سبدکالا و اقلام مایحتاج ضروری اهدا و در سطح شهرستان توزیع کردند.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.