امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد بیش از ۱۳۳ هزار نفر در بخش درمانگاه و ۳۲ هزار نفر نیز به صورت اورژانسی پذیرش و ویزیت شدند که نسبت به سال پیش از آن، ۱۵ درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۶۴ هزار مورد انواع خدمات بهداشتی و درمانی در بخش اورژانس این بیمارستان برای مراجعه‌کنندگان انجام شد که ۲۰ درصد این خدمات شامل نوار قلب و بیش از ۵۰ درصد خدمات شامل سرم تراپی و تزریقات و سایر اقدامات بود.

وی اضافه کرد: آمار مراجعان به بخش درمانگاه اورژانس و بیماران بستری در بخش‌های بیمارستان در ماه‌های بهمن و اسفند نسبت به مدت مشابه سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا، حدود ۵۰ درصد کاهش داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پارسال ۲۰ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری شدند که متوسط روزهای بستری کمتر از سه روز و در حد استاندارد کشوری بود.

بهزاد  بیان کرد: بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در طول سال گذشته به طور متوسط روزانه به بیش از ۴۵۵ نفر بیمار خدمات ارائه کرد که شامل ویزیت پزشک، سرم تراپی، نوارقلب، پانسمان و بخیه بود.

وی از افتتاح ۳۰ تخت ویژه طی سال گذشته در بیمارستان مهاباد خبر داد و افزود: فضای قبلی بخش اورژانس این بیمارستان دارای ۱۱ تخت تریاژ بود که له علت پاسخگو نبودن به مراجعان، مجوز ساخت بخش اورژانس با مساحت حدود ۲ هزار مترمربع اخذ شد و این مکان با بیش از ۳۰ تخت توسط وزیر بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.