سیاوش جبارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان و خانواده‌های بیماران مبتلا در صورت توجه کافی به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت موارد سفارش شده از طریق شبکه بهداشت و درمان سهم قابل توجهی در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اغلب بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا در این شهرستان تمایل دارند دوران نقاهت خود را در قرنطینه سپری کنند، ادامه داد: سپری کردن مرحله دوم درمان بیماران در نقاهتگاه اجباری نیست و بیمارانی که شرایط نگهداری و مراقبت در منزل را دارند در صورت رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی می‌توانند در خانه قرنطینه شوند.

وی با اعلام اینکه ۸۴ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در شاهین‌دژ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به بازگشایی فعالیت برخی از اصناف در صورت رعایت نکردن موارد ایمنی و توصیه‌های بهداشتی، پیک دوم اپیدمی کرونا در راه خواهد بود.

 رییس شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ با اشاره به اینکه پایداری و کنترل کرونا منوط به همکاری مستمر مردم است، اظهار داشت: در صورت رعایت فاصله‎گذاری اجتماعی و دستورالعمل‎های بهداشتی وضعیت این شهرستان پایدار می‌شود.

«جبارزاده»، تاکید کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا بهترین راهکار در این مورد، حضور در منزل و به عبارتی قرنطینه خانگی است.

وی همچنین از شهروندان خواست تا از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و شب‌نشینی‌های گروهی خودداری کنند.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهین‌دژ از جمله نخستین شهرهای آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.