ابوبکر افشنگ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرد بهبود یافته که یک زن است پس از گذراندن دوره درمان خوشبختانه بهبود یافت و از بیمارستان طالقانی ارومیه مرخص شد.

وی افزود: بدین ترتیب هم‌اکنون در این شهرستان ۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا وجود دارد که یک مورد در بیمارستان نبی اکرم(ص) اشنویه و یک مورد در بیمارستان طالقانی ارومیه بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه ضمن دعوت از شهروندان برای حضور مستمر در منزل گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از  انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز آزمایش ۲۲۴ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد، متاسفانه ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.