سیاوش جبارزاده روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان، افزود: ۱۰ بیمار مبتلا به کرونای این شهرستان که از قبل جواب آزمایش آنان مثبت اعلام شده بود، با بهبودی کامل و وضعیت پایدار جسمانی از بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان این شهرستان بستری و تحت مراقبت ویژه هستند، ادامه داد: حال عمومی بیماران مبتلا مطلوب بوده و هیچ کدام مشکل حادی ندارند. 

وی اضافه کرد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را جدی بگیرند زیرا بهترین راهکار در این مورد حضور در منزل و به عبارتی قرنطینه خانگی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ از شهروندان خواست تا از تجمع در مراکز خرید، فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و شب‌نشینی‌های گروهی خودداری کنند.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.