هیرو معروف‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای هیات امنای بازار مهاباد پس از شروع بیماری کرونا در این شهرستان برای دوختن البسه بیمارستانی مورد نیاز پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد وارد عمل شدند و در این مدت اقلام مورد نیاز این واحد بیمارستانی را تامین کردند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات امنای بازار مهاباد با همکاری ۱۷ خیاط ماهر این شهرستان که به علت شیوع کرونا محل کار خود را تعطیل کرده بودند، فعالیت خود را در زمینه دوخت البسه بیمارستانی در این کارگاه شروع کردند و در این مدت ۶ هزار دست گن جراحی، ۲ هزار دست سرهم زیبدار و هفت هزار کاور محافظ دست دوختند.

وی افزود: برای تهیه این مقدار البسه بیمارستان تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال توسط خیّران هزینه شده و دوزندگانی که در این طرح مشارکت داشتند، هیچ حق الزحمه‌ای دریافت نکرده‌اند.

این عضو هیات امنای بازار مهاباد گفت: برای انتخاب دوزندگان نیز فراخوانی داده شده بود که بیش از ۲۰۰ خیاط زن و مرد برای مشارکت در طرح اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آنان ۱۷ خیاط چیره دست و ماهر انتخاب شدند.

معروف‌پور افزود: این کارگاه که دارای ۲۰۰ مترمربع مساحت است در طول ۳۵ روز گذشته در ۲ نوبت صبح و عصر فعال بوده و پیش‌بینی می‌شود یک هفته دیگر نیز به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد.

وی با اشاره فعالیت جهادگرانه خیاطان در این کارگاه اظهار داشت: خیاطان این شهرستان در طول فعالیت خود توانستند بخش‌های زیادی از نیاز پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان را تامین کنند و اینگونه با پرستاران و پزشکان در نبرد مقابله با بیماری کرونا مشارکت داشتند.

وی از همکاری خیرین این شهرستان در زمینه خرید تجهیزات بیمارستانی و اقلام بهداشتی برای استفاده جامعه پزشکی درگیر با بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: این همدلی و همراهی نشان می‌دهد هنوز هم جامعه ما پویایی خود را دارد و اگر با هم متحد و یکصدا باشیم می‌توانیم بر کرونا پیروز شویم.

پس از شیوع بیماری کرونا خیران این شهرستان وارد عمل شدند و مهاباد به عنوان نخستین شهر استان بود که با کمک خیران آن بیمارستان ۷۵ تختخوانی موقت راه‌اندازی و تجهیز شد و  سپس برای استفاده در موقع نیاز در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت.

 یکی دیگر از خیران این شهرستان برای تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد حدود ۳۰ میلیارد ریال پرداخت کرده و با این مبلغ  دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز برای این واحد بیمارستانی خریداری شد و تعداد از خیرین در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی در بین مردم اقدام کردند.

با شیوع بیماری کرونا در کشورمان جهت مبارزه با این بیماری باید با خانه ماندن به جنگ این بیماری رفت که همین امر موجب بروز مشکل معیشتی در اقشار کم‌درآمد شده‌است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.