سامان چیانه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهارت‌آموزی در حوزه اشتغال جزو اصول کار است که مددجویان با همکاری مرکز فنی‌وحرفه‌ای مهارت‌هایی از جمله مکانیکی، خیاطی، زنبورداری و آرایشگری را فراگرفتند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف این نهاد ارایه آموزش‌های مهارتی حین کار به مددجویان است تا آنها بتوانند در بازار موفق به ارایه و فروش محصولات تولیدی خود باشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ شد که نسبت به سال پیش از آن ۶۷ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه افزود: این مبلغ به ۱۵۲ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافت که در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی آنها در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف پرداخت شد.

«چیانه»، گفت: همچنین سال گذشته ۲۳۲ فقره وام کارگشایی و درمان به میزان ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و ۹۱ مورد فقره وام تعمیرات مسکن به ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال در اختیار مددجویان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی هشت واحد مسکن مددجویی با مشارکت سپاه در مناطق روستایی و محروم و دورافتاده نیز در حال اجراست که تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۲ نوعروس و داماد زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان نیز کمک هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج دریافت کردند، اظهار داشت: به این زوج‌های جوان، یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از محل اعتبار کمیته امداد و کمک‌های مردمی پرداخت شده‌ است.

وی گفت: به همت مرکز نیکوکاری‌ «نالوس» این شهرستان و در اقدامی خداپسندانه، بیش از ۱۵۰ بسته سبد کالا به منظور حمایت از مستمندان و  نیازمندانی که به دنبال شیوع بیماری کرونا شغل و درآمد خود را از دست داده و قادر به تامین مایحتاج غذایی خود و خانواده‌هایشان نبودند، توزیع شد.

وی با اشاره به‌ اینکه ارزش هر بسته‌ غذایی پنج‌ میلیون ریال است، اظهار داشت: هر سبد مواد غذایی شامل برنج، روغن، قند، چای، ماکارونی، مرغ، آبلیمو و رب گوجه‌فرنگی است.

شهرستان اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد؛ هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۴۶۱ نفر در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این شهرستان مرزی دارای ۷۴ روستا و ۲ بخش مرکزی و نالوس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.