حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز پنج‌شنبه در آستانه روز ارتش در جمع فرماندهان قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش در ارومیه افزود: برکات تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) در حفظ و تثبیت ارتش جمهوری اسلامی ایران در اوایل انقلاب که نشانه عمق جهان‌بینی امام راحل و نگاه توحیدی ایشان است، امروزه به خوبی آشکار شده است.

وی به عمق ایمان و شجاعت نیروهای مسلح در کشور اشاره کرد و ادامه داد: همیشه وقتی که فرماندهان و نیروهای مومن و با اخلاص ارتش را مشاهده می‌کنیم، به خودمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که افرادی این‌چنین معتقد و متعهد در نظام اسلامی عهده‌دار حفظ امنیت و اقتدار نظام اسلامی هستند.

وی بیان کرد: وجه تمایز ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ایران با دیگر نیروهای مسلح دنیا این است که در راه خداوند تلاش می‌کنند و جهاد فی سبیل الله داشته و بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و با عمق باور قلبی و دینی در انجام وظایف خود تلاش می‌کنند و این در حالی است که در سایر کشورها چنین اعتقاد و پشتوانه‌ای وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی ارتش در موضوع مقابله با بیماری کرونا گفت: نیروهای ارتش در این ایام که مردم با بیماری کرونا درگیر بودند، با تمام قوا به میدان آمده و در کنار مردم و مسوولان تلاش کردند که زنجیره گسترش این ویروس را بشکنند و نیز در سایر موضوعات اعم از کمک رسانی و توزیع اقلام بهداشتی پیشقدم بودند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با گرامیداشت روز ارتش به وقایع اوایل انقلاب و تحولات در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: تدبیر امام خمینی (ره) باعث تعالی نیروهای مسلح در انقلاب و ارتش شد که امروزه شاهد کارایی این نهاد در زمینه‌های مختلف هستیم.

امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو به اقدامات انجام شده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش در جریان مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: ارتش با هماهنگی دانشگاه علوم ‌پزشکی توانست با پایش و کنترل ورودی های استان، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و اقلام غذایی، تجهیز و ایجاد نقاهتگاه های موقت و بیمارستان های مجهز توانست قدم مؤثری در جهت مقابله با این ویروس انجام دهد که این تلاش ها هنوز هم ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزار نشدن مراسم رژه به‌خاطر شیوع بیماری کرونا تصمیم بر این گرفته شد که رژه خدمت توسط نیروهای ارتش کشور انجام پذیرد و در این رژه کمک های مختلف از جمله غربالگری و توزیع بسته‌های معیشتی و اقلام ضروری در مناطق محروم شهرها صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، روز ۲۹ فروردین، سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تثبیت موقعیت ارتش در روزهای نخست انقلاب بوده و همه ساله رژه نیروهای مسلح در این روز برگزار می شد که امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا این مراسم برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.