حسن عبدی، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام شروع بیماری کرونا که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده است همچنان با شدت بیشتر در عرصه بازار این شهرستان ادامه دارد.  

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، برای این میزان بازرسی انجام شده ۸۸ پرونده تخلف تشکیل و برای آنها یک میلیارد و ۶۷ میلیون و ۷۱۸ هزار ریال جریمه پیشنهاد و به تعزیرات حکومتی این شهرستان  ارسال شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر این پرونده‌های تخلف در حوزه اقلام بهداشتی در خصوص سلامتی مردم  از جمله گرانفروشی و عرضه نکردن کالا در بازار بوده است. 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: پرونده‌های تشکیل شده در مورد تخلفات صنفی در اسرع وقت و به صورت ویژه رسیدگی و مجازات‌های قانونی طبق مقررات، اِعمال می‌شود.

«عبدی»، با بیان‌اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی اصناف ویژه ایام بیماری کرونا ادامه دارد، گفت: امیدواریم با رعایت اصناف و مشارکت مردم این مقطع را به‌خوبی سپری کنیم.

وی اضافه کرد: برای همکاری با شبکه بهداشت و درمان و نظارت بر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا  این اداره از آمادگی لازم برخوردار بوده و گشت‌های مشترک را همانند روزهای نخست ادامه خواهد داد.

وی  گفت: شهروندان برای خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را در اسرع وقت از طریق شماره ۱۲۴ و ۴۶۲۶۰۱۲۴ گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد؛ این ویروس اکنون در سراسر جهان انتشار یافته است. 

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر در جهان و افزون بر ۷۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.