ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا مهاباد افزود: اعضای این کمیته از بین نمایندگان هیات امنای بیمارستان موقت، هیات امنای بازاریان، ستاد همیاری مردمی و انجیوه‌های مردم نهاد این شهرستان که در راستای کمک به اقشار آسیب دیده ناشی از تعطیلی کسب‌وکار به دلیل شیوع بیماری کرونا عمل می‌کنند، تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: در این کمیته مجموع مبالغ جمع‌آوری شده از طریق حساب‌هایی که از طرف ستاد مقابله با کرونا تایید شده مشخص و نسبت به نیازهای شهرستان تصمیم‌گیری و هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمرکز این کمیته بر تهیه بسته‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده در شرایط بیماری کرونا و تامین اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و لباس سایر ملزومات مورد نیاز بیمارستان است.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه مردم و همه خیران در شرایط مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشته‌اند، اظهار داشت: مشارکت‌، همیاری و کمک همه اقشار مختلف جامعه در این شهرستان ستودنی بوده و باید از تجربه این اقدامات مستند سازی و تحویل آیندگان قرار گیرد.

«شجاعی»، در خصوص وضعیت بازار نیز بیان کرد: مشاغل کم‌ریسک به تدریج و مطابق پروتکل‌های بهداشتی ضمن ثبت‌نام در سامانه جامع وزارت بهداشت بازگشایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهاباد تنها شهری بوده که علی‌رغم تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت و تعطیلی بازار خود را تا پایان فروردین ماه جاری ادامه داد، گفت: سازوکار نحوه بازگشایی مشاغل پر خطر و اماکن مسقف طی جلسه تخصصی بررسی و چگونگی بازگشایی بازارچه‌ها، تاناکورا و پاساژها اعلام خواهد شد.

امام جمعه مهاباد هم در این جلسه از همکاری مردم، بازاریان و کادر درمانی قدردانی و بیان کرد: خداوند بارها در قرآن کریم به بندگانی که از اموال خود در راه خدا برای کمک به هم‌نوعان می‌بخشند هرگز فراموش نمی‌کند و اجر و پاداش چند برابری در انتظار آنان است.

ماموستا عبدالسلام امامی ادامه داد: فداکاری شهروندان مهابادی و خیل عظیم کمک‌های خیران در راستای ایجاد بیمارستان موقت مجهز و کمک به هم‌نوعان بر صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مهاباد شهر انسان‌های هوشمند است» صحه گذاشته است. 

وی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع مواد ضدعفونی کننده به تک‌تک منازل، کمک به خرید تجهیزات پزشکی توسط خیران و مشارکت پرشور جوانان این شهرستان جای شکر و سپاسگزاری دارد.

فرمانده سپاه مهاباد هم در این جلسه گفت: همه با هر بضاعت مالی در چنین شرایطی می‌توانند در حد توانایی خود یک خیر باشند و تنها تمرکز نباید بر چند شخص ثروتمند باشد.

سرهنگ طالب رحیمی اضافه کرد: فرم‌هایی برای درخواست کم شدن بخشی از حقوق در بین کارکنان سپاه توزیع شده که بسیاری از این طرح در جهت کمک به نیازمندان استقبال کردن و در بین آنان نام سربازانی نیز مشاهده می‌شود که بخشی از حقوق خود برای این طرح بخشیده‌اند.

در ادامه جسله تعدادی از خیران و پزشکان درگیر با موضوع کرونا درخصوص نحوه ادامه فعالیت ستاد مقابله با کرونا و اقدامات در روزهای آینده مطالبی بیان کردند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.