بهنام شهدی روز سه‌شنبه در کارگروه خرید تضمینی گندم آذربایجان‌غربی اظهار داشت: گندم یکی از محصولات اصلی و استراتژیک است که نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورها نیز در اقتصاد غذایی و اقتصاد کلان کشاورزی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد از این رو برای تولید این محصول برنامه‌ریزی‌هایی حتی قبل از کاشت و برداشت صورت می‌گیرد. 

وی به دستورالعمل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: در این مورد باید سلامت شاغلان و بهداشت فردی فروشندگان در مراکز خرید گندم، فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت و ضدعفونی محیط و مرکز خرید به‌خوبی رعایت شود.

وی با بیان اینکه واریز به موقع مبلغ خرید تضمینی گندم یکی از دغدغه‌های کشاورزان به حساب می‌آید، افزود: انتظار می‌رود امسال نیز این امر مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های لازم برای پرداخت به موقع و در حداقل زمان به گندم‌کاران انجام شود.

به گزارش ایرنا ارتقای کیفیت گندم تولیدی، مبارزه با آفات گندم، استفاده از بذرهای اصلاح شده و مقاوم با بعضی آفات و امراض، تامین نهاده‌ها و آموزش از مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن تاکید کرد. 

در سال‌ زراعی جاری، ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی به کشت گندم پاییزه اختصاص یافته که ۹۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۸۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.