مهدی قهرمانی روز شنبه در بازدید از مرکز خرید و ذخیره‌سازی گندم میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خروج گندم از شهرهای استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌غربی ممنوع است و کشاورزان با مدنظر قرار دادن این امر، گندم خود را تحویل سیلوهای این شهرستان دهند.
وی با اشاره به اینکه خرید گندم به طور مستقیم در ۲ سیلو و چهار مرکز تعاونی میاندوآب در حال انجام است، افزود: ظرفیت سیلوهای این شهرستان بیشتر از تولید گندم است و مشکلی هم از بابت خرید گندم و معطلی کشاورزان در تحویل گندم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه محصول کشاورزان به محض ورود به سیلو تخلیه می‌شود،  افزود: در سال زراعی جاری ۲۵ هزار و ۳۱۸ هکتار از اراضی دیمی و آبی میاندوآب به زیر کشت گندم رفت که پیش بینی شده بود بیش از ۷۸ هزار تن محصول برداشت شود.

وی ادامه داد: به علت شرایط جوی که اوایل امسال روی داد، در اراضی دیم سه هزار هکتار و در اراضی آبی نیز سه هزار هکتار دچار خسارت شد از این رو پیش‌بینی می‌شود ۶۵ هزار تن محصول گندم مازاد برنیاز کشاورزان در این شهرستان تولید شود.
فرماندار میاندوآب بیان کرد: تاکنون ۱۷ هزار تن گندم در پنج مرکز خریداری شده و این مراکز از هشت صبح تا ساعت ۲۰ آماده خرید گندم از کشاورزان است.
میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش ۹۵۰ هزار تن شامل ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.