سرهنگ شمسعلی حق وردیان در خصوص انتشار شایعاتی در خصوص مبتلا نشدن معتادان به ویروس کرونا اظهارکرد: مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تأثیری ندارد، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که مواد مخدر و محرک، مانع از ابتلاء به ویروس کرونا شود.

وی با بیان اینکه گزارشات و شواهدی داریم که معتادان نیز مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند افزود: انواع دود، حتی دخانیات، مجاری و سیستم تنفسی را آسیب‌پذیر می‌کند و هرچقدر آسیب بیشتر باشد، ریه فرد بیشتر مستعد ورود و رشد ویروس خواهد بود.

سرهنگ حق وردیان با اشاره به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه معتادان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند گفت: برای جلوگیری از گسترش اینگونه شایعات و گرایش برخی افراد به رفتار اعتیادی، مسئولان امر در بررسی سوابق پزشکی مبتلایان به کرونا ویروس، سابقه ابتلاء به اعتیاد را نیز از طریق آزمایش ادرار، بررسی و ثبت کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: معتادان از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند و بروز عوارض و علائم در آنها بیشتر است و آنها دسترسی مطلوبی به خدمات بهداشتی و مراقبتی ندارند و در صورتی که به کرونا ویروس مبتلا شوند، میزان مرگ و میر در آنها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی خواهد بود.

سرهنگ حق وردیان ادامه داد: در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تأثیر مواد مخدر و روان گردان از جمله حشیش و تریاک در درمان این بیماری مرموز کرده اند.

وی یادآور شد: در وضعیت کنونی، لزوم افزایش هوشیاری جامعه در برابر تبلیغات دروغین مافیای بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد، چرا که هیچ‌کدام از مواد مخدر و مواد محرک برای درمان ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها توصیه نمی‌شوند و قطعاً عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد به مراتب بیشتر از عوارض بیماری اولیه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.