ناصر حضرتی روز شنبه در یک گفت و گوی تلویزیونی افزود: این سند که نقشه راه توسعه استان طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده است، قابلیت‌های استان را تبیین می‌کند که بیشترین اقدامات در راستای تدوین آن طی سال گذشته انجام شد.

وی اضافه کرد: در قالب این سند، تبیین‌ شده که آذربایجان‌غربی دروازه ارتباطات بین‌المللی برای کشور خواهد بود و باید در راستای تقویت این بخش با همه توان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار، متوازن و همه‌جانبه استان همواره از اهداف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است، بیان کرد: همه اقدامات در راستای رسیدن به این اهداف تدوین و اجرایی می‌شود و ما نیز نظیر دیگر سازمان‌ها در استان، همه اهتمام خود را در این مسیر به کار می‌گیریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در همین راستا انجام شد، اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه استان مبتنی بر افزایش درآمد سرانه، بهبود شاخص‌های آموزشی و شاخص‌های مربوط به بخش بهداشت از جمله نتایج این اقدامات بود.

حضرتی گفت: سال گذشته همچنین بخش قابل توجهی از درآمدهای پیش‌بینی شده آذربایجان‌غربی با وجود سپری کردن سال دوم تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان محقق شد که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مناسب در راه توسعه استان است.

وی از تداوم توجه ویژه به آذربایجان‌غربی طی سال گذشته در حوزه تخصیص بودجه خبر داد و افزود: پارسال نیز این استان از نظر اعتبارات استانی در جایگاه ششم بین ۳۱ استان کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سند آمایش مهمترین سند توسعه هر منطقه به شمار می‌رود که در راستای تدوین آن، ده‌ها جلسه مختلف در آذربایجان‌غربی انجام و سندی بسیار خوب برای آینده استان تدوین شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.