ناصر محمدرش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و اتخاذ برخی تصمیمات برای مهار این بیماری، افرادی به صورت غیرارادی شغل خود را از دست داده‌ و مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری هستند که می‌توانند از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: جهت حمایت از کارفرمایان و کارگران به دلیل شیوع کرونا تمامی کارگران بیکار شده لازم است در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir برای دریافت مقرری بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ۹۹ ثبت نام تا فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در این مدت را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: صرفا بیکاران غیرارادی مشمول قانون ‌کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی افزود: این تعداد افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند موضوع بیکاری آنها بررسی و نتایج برخورداری آنها از این بیمه به آنان اعلام خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوکان گفت: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه ثبت نام کرده در سامانه می‌توانند تا سه ماه ( اسفند ماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

«محمدرش» بیان کرد: در بوکان سه هزار و ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند که در صورت پرداخت تسهیلات یا کمک‌های مالی به این افراد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی بعد از شهرستان‌های ارومیه و خوی است که در فاصله ۱۹۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.