ایرج شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منشاء ابتلای تعداد قابل توجهی از بیماران در مهاباد خانوادگی بوده است و امکان انتقال ویروس از طرف بیماران بهبود یافته به سایر اعضای خانواده همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه نقاهتگاه ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا در مهاباد راه‌اندازی شده است، ادامه داد: چنانچه بیماری با تشخیص کادر درمانی این شهرستان نیاز به گذراندن دوران نقاهت به دور از خانواده داشته باشد، موظف است برای حفظ جان خانواده و سایر افراد جامعه در نقاهتگاه بماند.

وی با بیان اینکه همه خانوادهای مبتلایان شرایط نگهداری بیماران بهبودیافته را ندارند، اظهار داشت: شرایط فرهنگی و رفت و آمد برای ملاقات افراد بهبودیافته خطر شیوع بیماری را دوچندان کرده و براین اساس استفاده از نقاهتگاه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: تمامی افراد مبتلا به کرونا یا باید در خانه بمانند یا اینکه اگر از این مساله تمرد کنند، با اجبار باید ۱۴ روز در مکان‌های بهداشتی مستقر شده و کاملا ویروس‌زدایی شوند؛ افراد مبتلا نباید علاوه بر خودشان خانواده و دیگران را هم گرفتار کنند. 

وی تاکید کرد: تمام امکانات رفاهی مورد نیاز در نقاهتگاه پیش‌بینی شده و در صورت نیاز هم بیمارستان موقت مهاباد که توسط خیران راه‌اندازی شده است برای این منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: مبتلایان به بیماری کرونا باید به اعضای فامیل، نزدیکان و حتی افراد محله آن بیمار معرفی شوند تا حد امکان شرایط مراقبت و نگهداری براساس دستورالعمل‌های پزشکی برای آنها رعایت شده و از سرایت ویروس به سایر شهروندان جلوگیری شود.

«شجاعی» ضمن قدردانی از همکاری بازاریان، اصناف و همه اقشار مختلف مردم در پویش قرنطینه خانگی، افزود: با افرادی که به دلیل سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات بهداشتی زحمات دیگران و هزینه‌های متحمل شده بر جامعه را کمرنگ می‌کنند، برخورد خواهد شد.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.