به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی یکشنبه شب در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این بانک اطلاعاتی اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به کرونا ذخیره و در صورت لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با وجود محدودیت و ممنوعیت تردد در استان طی ایام تعطیلات نورزی ۱۰۳ هزار و ۷۸۳ مسافر از سایر استان‌های کشور وارد این استان شدند افزود: از استان نیز ۷۰ هزار نفر از آذربایجان‌غربی به عنوان مسافر به سایر استان‌های کشور سفر کرده بودند که موجب افزایش موج ابتلایان به بیماری در استان شده‌اند.

مصطفوی با اشاره به حضور دانشجویان کشورهای همسایه در استان افزود: با شیوع بیماری کرونا در کشور ترکیه و تعطیلی دانشگاه‌های این کشور دانشجویان ایرانی از طریق مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند و تاکنون ۵۳۲ نفر از این دانشجویان در بدو ورود غربالگری شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در خصوص ورود دانشجویان ایرانی در کشورهای همسایه نیز گفت: تمهیدات لازم در مرزبازرگان اندیشیده شده و دانشجویانی که قصد بازگشت به کشور را داشته باشند بعد از غربالگری می‌توانند وارد کشور شوند.

اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی نیازمند جدیت بیشتر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست با تشریح اقدامات انجام شده در استان گفت: اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در آذربایجان غربی نیازمند جدیت بیشتر است.

آیدین رحمانی با بیان اینکه برای اجرای بهینه این طرح نیازمند همکاری و همراهی بیشتر عوامل نظامی و انتظامی هستیم ادامه داد: از عوامل انتظامی انتظار می‌رود از طریق پلیس راه و سایر متولیان، نظارت‌ها را بیشتر کنند.

وی در مورد تداوم ضدعفونی معابر و اماکن نیز گفت: این موضوع توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت روزانه و مستمر و به صورت کامل در حال انجام است و امید است با استمرار آن به اتمام شیوع بیماری کمک شایسته‌ای شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.