مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دمای ارومیه طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت چالدران با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و خوی با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تغییرات دمایی در استان وجود نداشت و بارشی نیز به ثبت نرسید. بیان کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان می‌شود که همراه با رگبارهای بهاری و رعد و برق است و از بعد از ظهر دوشنبه نیز وزش باد در استان رخ می‌دهد. 

وی از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر هفته خبر داد و اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌های این هفته لازم است تا کشاورزان تدابیر لازم را برای جلوگیری از وارد شدن خسارت‌ها به‌کار گیرند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات و سفرهای غیر ضروری نیز مواردی‌است که لازم به رعایت هستند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.