اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۱۰ میلیون مترمکعب از سد مخزنی و رودخانه زولا و کانال آبیاری ساحل راست زولا با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شد افزود: همچنین عملیات رهاسازی آب از سدهای شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۹۴.۵ شهرچای ۳۰، مهاباد ۴۰ میلیون متر مکعب طی ایام هفته جاری با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با رهاسازی آب، مناطق پایین دست سد و مسیر انتقال در رودخانه‌های مذکور تحت تأثیر قرار خواهند گرفت در این راستا جهت پیشگیری از بروز حوادث و خسارات احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه‌ها، از عموم مردم محلی درخواست می‌شود در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جدیدترین مرحله رهاسازی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه، گفت: ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به سمت نگین آبی آذربایجان در حال رهاسازی است.

جعفری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱.۶۴ متر رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۵۰ سانتیمتر افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.