رحمان احمدی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مورد آتش‌سوزی مربوط به یک دستگاه خودرو آردی در کمربندی «داشامجید» در ساعت چهار بامداد بود که از طریق سامانه ۱۲۵ به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: علت آتش‌سوزی این خودرو هنوز مشخص نیست ولی با توجه به اینکه خودرو پارک شده خاموش بود احتمال آتش‌سوزی از روی عمد باشد دور از انتظار نیست.

احمدی از آتش‌سوزی یک سطل زباله در مرکز شهر نیز خبر داد و گفت: این حادثه نیز به علت دود بلند حاصل از آن برای شهروندان ناراحتی ایجاد کرده بود که توسط ماموران آتش‌نشانی حریق خاموش و عملیات ایمن‌سازی محیط اطراف آن انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار داشت: سومین مورد آتش‌سوزی نیز مربوط به آتش‌گرفتن یک خودرو سواری پژو در کمربندی صدا و سیما بوده که با حضور به موفق ماموران این سازمان این آتش نیز مهار شد ولی خودرو به کامل طمعه حریق شده و سوخت.

وی تاکید کرد: شهروندان ضمن رعایت نکات ایمنی در منزل و محیط کار برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی حتما اموال خود را بیمه کنند.

پارسال ۷۶۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۶۳۶ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده‌است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در با سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.