فاروق سخنور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شکارچیان در ۲ عملیات دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: متخلفی که بامداد روز گذشته در منطقه «نیلان» بخش خلیفان در حال زنده‌گیری غیرمجاز کبک بود، با هوشیاری ماموران یگان حفاظت در ساعت یک بامداد دستگیر شد.

وی ادامه داد: شکارچی متخلف دیگری نیز در رودخانه مهاباد که اقدام به شکار مرغابی وحشی کرده بود که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

وی اضافه کرد: از این ۲ شکارچی متخلف پنج رشته دام زنده‌گیری کبک، یک عدد قفس، یک بال کبک زنده‌گیری شده، لاشه یک قطعه مرغابی وحشی کشف و ضبط و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: طی سال گذشته نیز ۱۴۵ گشت کنترل در مناطق مختلف شهرستان صورت گرفت و در این عملیات‌ها ۳۴ نفر شکارچی غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۰ شکارچی کمتر بود.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۲۶ میلیون ریال نیز بابت جریمه شکارچیان به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز شد.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند؛ مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.