عبدالسلام مام‌عزیزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اجازه خروج از شهر به هیچ وجه داده نمی‌شود، اظهار داشت: مسیرهای ورودی مناطق گردشگری شهرستان نیز در این روز مسدود می‌شود و از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌هایشان طی روز طبیعت در خانه‌ بمانند.

وی با بیان‌اینکه در هفته‌های گذشته نیز مسیر پارک جنگلی «قلاتوک» اشنویه جهت جلوگیری از ازدحام مردم بسته شده بود، ادامه داد: بعضی از روستاهای هدف گردشگری به صورت خودجوش از روزهای گذشته، نسبت به مسدود کردن مسیرهای منتهی به روستاهایشان اقدام کرده‌اند.

وی افزود: از عموم شهروندان درخواست می‌شود، در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های خود و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، در روز طبیعت (۱۳ فروردین‌ماه) در خانه‌های خود بمانند و برای رفتن به مناطق گردشگری برنامه‌ریزی نکنند.

فرماندار اشنویه گفت: از بعدازظهر امروز، ۱۲ فروردین تا پایان روز ۱۳ فروردین مسیرهای خروج از شهر اشنویه نیز به طرف نقده، ارومیه و پیرانشهر مسدود است.

وی گفت: در صورت همکاری شهروندان در روزهای آینده پیش‌بینی شده است گسترش و شیوع این بیماری کاهش یابد و شرایط به سمت عادی شدن سوق یابد.

«مام‌عزیزی» افزود: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا آغاز شده و کنترل لازم برای انجام این تصمیم توسط نیروی‌انتظامی، بهداشت و درمان، هلال‌احمر و شهرداری در ورودی شهر اعمال و از ورود مسافران و افراد غیربومی نیز جلوگیری خواهد شد.

اشنویه در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و تاکنون ۱۳ مورد مثبت کرونا در این شهرستان مرزی تایید شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در کشورهای مختلف دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ ماندن در خانه و خودمراقبتی جزو روش‌های پیشگیری در اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود. 

ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ است تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.