حسین عباسی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اجازه خروج از شهر به هیچ وجه داده نمی‌شود، اظهار داشت: مسیرهای ورودی مناطق گردشگری شهرستان نیز در این روز مسدود می‌شود و از عموم شهروندان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌هایشان طی روز طبیعت در خانه‌ بمانند.
وی ادامه داد: حتی بعضی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان به صورت خودجوش از روز گذشته، ۱۰ فروردین نسبت به مسدود کردن مسیرهای منتهی به روستاهایشان اقدام کرده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت دنبال می‌شود، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته و در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان، هفت دستگاه خودرو توقیف و بعد از اعمال قانون به پارکینگ منتقل شد.  
وی گفت: در صورت همکاری شهروندان در روزهای آینده پیش‌بینی شده است گسترش و شیوع این بیماری کاهش یابد و شرایط به سمت عادی شدن سوق یابد.
به گزارش ایرنا ماکو در شمال آذربایجان‌غربی قرار دارد و تاکنون ۱۱مورد مثبت کرونا در این شهرستان مرزی تایید شده و از این تعداد نیز هفت مورد بهبود یافته‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در کشورهای مختلف دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ ماندن در خانه و خودمراقبتی جزو روش‌های پیشگیری در اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود. 
ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ است تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.