امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۰ درصد دیگر نیز درخواست می‌کنیم به پویش مردمی ماندن در خانه بپیوندند و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنند زیرا رفتار آنان ممکن است زحمات همه را خنثی کند.

وی اضافه کرد: روند بیماران مبتلا به ویروس کرونا این هفته نسبت روزهای قبل در این شهرستان کاهش یافته و امیدواریم با رعایت و مشارکت شهروندان این رویه ادامه داشته باشد.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی مردم با طرح مردمی قرنطینه خانگی به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد هشتم فروردین اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان طی روزهای آینده نیز با ماندن در خانه و امتناع از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر چرخه انتقال ویروس کرونا را قطع کنند تا هرچه سریعتر روال جامعه به حالت عادی بازگردد.

بهزاد با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌داران به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کرده‌اند، بیان کرد: انتظار داریم همه واحدهایی که از طرف ستاد مقابله با کرونا فعالیت آنها لغو شده، اقدام به این کار کنند زیرا در غیر این صورت ناچار به پلمب خواهیم شد.

سخنگوی ستاد مقابل با کرونا در مهاباد خواستار جدی گرفتن کرونا و همکاری مردم برای قطع زنجیره این ویروس شد و گفت: واحدهای صنفی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، واحدهای عرضه گوشت و مایحتاج مردم و جایگاه‌های سوخت فعال هستند و مردم از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در آذربایجان‌غربی ۶۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.