ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که طی نوروز سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تردد در جاده‌های آذربایجان‌غربی ثبت شده بود، این رقم در مدت مشابه نوروز امسال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تردد رسید که ۴۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان کاهش در این مدت مربوط به روزهای بعد از آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و در روزهای هفتم تا نهم اتفاق افتاده است که به ترتیب شاهد کاهش ۵۰، ۶۲ و ۶۲ درصدی تردد در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: ساعات ۱۷ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۰ ساعات اوج تردد در محورهای ارتباطی آذربایجان‌غربی طی نوروز امسال به شمار می‌روند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اذربایجان‌غربی ادامه داد: متوسط سرعت ثبت‌شده توسط سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه‌های استان ۷۶ کیلومتر بر ساعت بوده که سرعت مناسبی است.

«شکری»، با بیان اینکه ۱۰ درصد ترددها طی این مدت در جاده‌های آذربایجان‌غربی مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است افزود: هشت درصد از مجموع ترددها نیز در همین مدت دارای تخلف سرعت غیرمجاز بود.

به گزارش ایرنا، طی نوروز بیشترین میزان تردد در جاده های آذربایجان غربی و کشور ثبت می شد که امسال با توجه به شیوع کرونا، این ترددها بسیار کمتر شده است.

مسوولان نیز کاهش تردد را در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا به مردم توصیه می‌کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای کاهش ترددهای بین شهری و بین استانی از روز هشتم ماه جاری طراحی و اجرا شده و تا ۲ هفته نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.