ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی تردد وسایل نقلیه از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی در ۹ روز نخست سال جاری افزود: بر اساس اطلاعات دستگاه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل تا پایان نهمین روز از فروردین ماه سال جاری نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از کاهش بالغ بر ۴۸ درصدی حکایت دارد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان کاهش مربوط به روزهای بعد از آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ورود و خروج خودرو و مسافران غیربومی در روزهای هفتم، هشتم و نهم اختصاص دارد که به ترتیب شاهد کاهش ۵۰، ۶۲ و ۶۲ درصدی ترددها در این بازه زمانی تاکنون هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ساعات ۱۷ الی ۱۸ و ۱۹ الی ۲۰ ساعات اوج تردد در محورهای ارتباطی هستند که متوسط سرعت ثبت شده توسط سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان برابر با ۷۶ کیلومتر بوده است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد ساعتی از محورهای استان در ۹ روز نخست سال جاری در مقایسه با سال قبل از ۵۰ درصد کاهش حکایت دارد، یادآور شد: ۱۰ درصد از ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و ۸ درصد از مجموع ترددها نیز دارای تخلف سرعت غیرمجاز بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.