اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود یک سامانه بارشی از اوایل هفته جاری به آذربایجان‌غربی، بارش‌ها در بیشتر مناطق استان تداوم داشته و در شبانه‌روز گذشته سردشت و میاندوآب به ترتیب با ۱۶.۳ و ۱۲ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهرهای استان بودند.

وی افزود: در این مدت بارش باران در بسیاری از نقاط استان گزارش شده و بارش‌ها در بوکان ۷.۴ میلی‌متر، خوی ۶.۵ میلی‌متر، پیرانشهر ۵.۵ میلی‌متر، مهاباد ۴.۶ میلی‌متر و در ارومیه ۲ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه به صورت متناوب به فعالیت خود در استان ادامه می‌دهد و در این مدت علاوه بر بارش پراکنده باران و وزش باد به نسبت شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و پلدشت با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و در این مدت دمای هوای ارومیه بین ۶ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین هفت و ۱۱درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.