سهراب حیدری روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب افزود: کنترل مبادی ورودی و خروجی به ویژه راه‌های فرعی منتهی به شهر، اتخاذ تدابیر شدید برای روز ۱۳ بدر، برخورد با خودروهای با پلاک‌ غیربومی در داخل شهر میاندوآب و مقابله با اصنافی که دستورالعمل ها را رعایت نکنند، از جمله مهمترین اقدامات در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در میاندوآب است.

وی با اشاره به اینکه میاندوآب در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد، بیان کرد: در این وضعیت مردم باید در خانه بمانند تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مجموعه پتروشیمی از دغدغه‌های اصلی ما در زمینه مبارزه با کروناست، افزود: پیشنهاد تعطیلی این واحد را با توجه به عدم راه‌اندازی خط تولید و همچنین به علت ایاب و ذهاب برخی کارکنان از شهرهای اطراف داده ایم که امیدواریم تصویب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان عباسی میاندوآب بستری هستند، گفت: تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان به ۵۳ نفر رسیده که از این تعداد، چهار نفر فوت کرده‌اند.

«حیدری» با اشاره به از نظر دارو و تجهیزات مشکل جدی در شهرستان نداریم، گفت: از تمامی خیران، سازمان‌های مردم نهاد به ویژه ستاد مردمی مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب به جهت ضدعفونی معابر، خرید اقلام بهداشتی برای کادر درمانی و کمک‌های نقدی قدردانی می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: راه‌های فرعی ورود به شهر و روستاهای اطراف با استفاده از ظرفیت های موجود محدود می‌شود.

حسام‌ شیرازه‌محبت اظهار داشت: در بخش‌ها و روستاها می‌توان از ظرفیت بسیج برای کمک به دهیاری‌ها در کنترل و پایش استفاده شود.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان نیز با مدیران فروشگاههای زنجیره‌ای جلسه‌ای برگزار و برای مدیریت ورود و حضور خریداران در فروشگاه‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه جایگاه.‌های سوخت موظف به رعایت دستورالعمل‌ها هستند، اضافه کرد: شرایط پتروشیمی میاندوآب به رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا گزارش شده و مقرر شده پتروشیمی و واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.