دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شیوه درمان و مراقبت از بیماران کرونا در آذربایجان‌غربی بر اساس پروتکل سازمان جهانی بهداشت است و آنچه در این سازمان برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا اعلام شده در این استان نیز به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع بیماری کرونا مقداری‌ کمبود اقلام بهداشتی از جمله مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش و دیگر امکانات مورد نیاز کادر درمانی احساس شد ولی هم‌اکنون این مشکل رفع شده و انبارهای ما در بیمارستان‌های سطح استان روزانه کنترل و شارژ می‌شود و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از لحاظ امکانات و تجهیزات هیچ مشکلی در حال حاضر ندارد، اضافه کرد: برای مقابله با کرونا همیاری مردم مهمترین دغدغه ما به شمار می‌رود زیرا آنان  می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماندن در خانه کمک شایانی به حوزه سلامت استان کنند.

وی از توزیع ۲۰۰ هزار عدد ماسک در سطح استان جهت استفاده کادر درمانی خبر داد و گفت: این محموله که شامل ماسک‌های سه‌لایه است از کشور ‌چین وارد استان شد و به مرور زمان و بر اساس نیاز شهرها، وضعیت بیماری و موجودی انبار توزیع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی در ادامه به نقش مهم بهورزان در شناسایی افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای در سطح استان هستند، اشاره کرد و افزود: کمترین تعداد مبتلایان مربوط به کسانی است که از قبل دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت، بیماری‌های مزمن، مصدومان شیمایی، قلبی عروقی و رادیوتراپی هستند که در مقابل با کرونا مقاومت کمتری دارند و این مهم حاصل تلاش بهورزان است.

دکتر آقازاده با بیان اینکه امروز کشور در شرایط جنگ با یک ویروس ناشناخته قرار دارد، تاکید کرد: همه باید در کنار یکدیگر باشیم و تا شکست این ویروس، همیاری و مشارکت داشته باشیم چون ویروس باقی مانده در بدن هر کدام از ما می‌تواند کل جامعه را دربرگیرد. 

وی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان نیز گفت: هم‌اکنون در استان ۵۶۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۹۷ مورد بهبود یافته و ۴۳ نفر نیز فوتی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی از هزار و ۴۷۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۵۶۶ نفر شامل ۳۸.۵ درصد مثبت است.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در کشورهای مختلف دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند و تعداد زیادی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.