سعید رهبرسوره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۶ هزار داوطلب در هلال احمر آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند که در راستای اجرای طرح غربالگری و تبسنجی آموزش‌های لازم را به اقشار مختلف ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: نیروهای هلال‌احمر در تمامی ورودی‌های شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به غربالگری مسافران ورودی اقدام و افراد مشکوک را به مراکز درمانی اعزام می‌کنند.

وی اضافه کرد: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون عملیات غربالگری ۷۵۰ هزار نفر در مبادی ورودی استان توسط امدادگران هلال‌احمر انجام شده‌است.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری تاکنون ۳۰۰ نفر مشکوک به کرونا دارای تب و علایم بیماری در ورودی‌های شهرهای استان شناسایی شده و به مراکز درمانی در سراسر استان معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه کار غربالگری در سطح استان با ۶۵ دستگاه تب‌سنج حرارتی صورت می‌گیرد، اظهارد اشت: این نهاد در اجرای این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست‌ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.