روژان قادری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی) جدید امروز با حضور فرماندار سردشت و مسوولان محلی در محل بیمارستان امام خمینی (ره) نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای خرید این سه دستگاه ونتیلاتور جدید، سه میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال هزینه شده است که هزینه خرید آنها از محل اعتبارات هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین شده است.

وی اظهار داشت: دستگاه ونتیلاتور دستگاه کمک تنفسی است که اکسیژن را با درصد خالص، فشار حجم مورد نیاز به ریه‌ها رسانده و دی‌اکسیدکربن را از ریه خارج می‌کند و کاربرد زیادی برای بیماران مبتلا به کرونا دارد.  

وی اضافه کرد: ‌با نصب ۲ دستگاه ونتیلاتور دیگر متعلق به هلال احمر در بیمارستان موقت صحرایی این شهرستان نیز هماکنون تعداد این دستگاه‌ها در سردشت به ۹ عدد رسید.

«قادری»، با قدردانی از حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان از این شهرستان مرزی گفت: در این راستا و با توجه به وجود هزار و 600 مصدوم و جانباز شیمیایی در سردشت از محل اعتبارات هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، ۹ قلم تجهیزات پزشکی دیگر به ارزش سه میلیارد و ۱۹۹ میلیون ریال نیز به بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت اهدا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: این اقلام شامل پمپ سرنگ، الکترو کاردیوگرافی، تشک مواج، سانترال مرکزی، پمپ سرم، مانیتورینگ علائم حیاتی، دی سی شوک، ساکشن جراحی و تخت ویژه است.

سردشت در جنوب‌ آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

هفتم تیر ۱۳۶۶ رژیم بعثی عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده‌شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.