حسن عبدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود بر حرکت فزاینده و جهشی تاکید فرمودند، اظهار داشت: طبق شاخص‌های بین‌المللی و آمارهای رسمی داخلی فضای کسب و کار برای تولید و رشد اقتصادی نیاز به بازسازی دارد که با حذف قوانین و مقررات زائد و مانع تولید توسط نهادهای قانون گذاری و اصلاح قوانین در جهت رشد تولید محقق می‌شود.

وی ادامه داد: قوانین و مقررات باید محرک خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی بوده و بخش خصوصی واقعی و توانمند را به صحنه تولید مولد آورده و جلوی فعالیت‌های نامولد را بگیرد.

استاد علوم اقتصادی اضافه کرد: با اصلاح نظام آموزشی، ذهنیت و نگرش همه از جمله سیاست‌گزاران، مجریان سیاست‌ها و مردم در راستای نوآوری، کارآفرینی و خلق ثروت قرار می گیرد.

وی گفت: این روزها علاوه بر تاثیر متغیرهای برون‌زایی چون تحریم های ظالمانه شاهد جولان ویروس کرونا هم هستیم که همه کسب و کارها و مشاغل را در معرض تهدید کوچک شدن و حذف قرار داده‌است.

عبدی بیان کرد: در طول سال گذشته به ویژه بعد از شیوع بیماری کرونا، تجربه‌ای بسیار ارزشمند از بسیج همه ظرفیت‌ها و توان تولیدی کشور برای افزایش تولید و تامین مایحتاج مردم، حاصل شد که به عنوان یک مدل اثرگذار برای تحقق اهداف «جهش تولید»  در سطح کشور به کار خواهد آمد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با هم‌افزایی مردم، دولت و مسوولان، اقتصاد ایران در سال‌جاری و به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری به جهش تولید رسیده و بتوانیم به جامعه ای که شایسته و زیبنده ایران اسلامی است، دست پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، امسال را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری فرمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.