آیدین رحمانی رضاییه روز شنبه در دهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری از بیماری کرونا افزود: بسیج عمومی ضدعفونی در نخستین روز، طی ساعت ۱۷ در مناطق روستایی و ساعت ۲۱ در شهرهای استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی بیان کرد: شهرها و روستاهای استان در این مرحله با استفاده از ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار لیتر محلول بهداشتی و طی این اقدام هماهنگ ضدعفونی شد.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۳۶۸ دستگاه خودرو شخصی، تراکتور و سمپاش‌های روستایی در این امر مشارکت کردند و ۲ هزار ۱۹۸ روستا و ۴۷ شهر استان در این عملیات ضدعفونی شد.

رحمانی ادامه داد: عملیات ضدعفونی به صورت روزانه و یک روز در میان در شهرها و روستاها انجام می شود اما بسیج عمومی ضدعفونی به صورت هماهنگ و هفتگی است.
وی با بیان اینکه یکی از مصوبه‌های جلسه قبلی ستاد استانی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری زباله‌های شهری در ساعت مقرر بود، افزود: شهرداری‌ها به صورت متمرکز در ساعت ۲۱ نسبت به این کار اقدام می‌کنند و زباله بیماران به صورت جداگانه جمع‌آوری و معدوم می‌شود.
رحمانی افزود: در زمینه بیمارستان صحرایی و استراحتگاه نیز مقرر بود تا ارتش و هلال احمر بیمارستان صحرایی ۱۵۰ تخت خوابی راه اندازی کنند که در این راستا ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه در نظر گرفته شد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از دیگر مصوبات این ستاد، تشکیل گروههای نظارتی بود که در قالب هفت گروه فعال شدند و امروز با توجه به نیاز موجود جهت نظارت بر تعطیلی بازار، تعداد آنها افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه این گروهها در مکان‌های مورد نیاز مستقر می‌شوند و بر روند عملیات ضدعفونی نظارت می‌کنند، پیشنهاد داد که یک شماره تلفن با محوریت شورای اطلاع‌رسانی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا گزارش تخلفات مربوط به تجمع در اماکن عمومی از طریق مردم به ستاد استانی اطلاع داده شود.
وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا داکت‌های ضدعفونی در ورودی شهرها نیز نصب شود و این مصوبه در جاده شهید کلانتری و در محل عوارضی و ورودی شهرستان ارومیه اجرا شد؛ لازم است با همکاری ارتش و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان این موضوع نیز پیگیری و دستگاه‌های خودکار در سایر ورودی‌های استان نصب شود تا هر وسیله نقلیه که وارد استان می‌شود، ضدعفونی گردد.

«رحمانی» درباره دورکاری کارکنان برخی دستگاه‌های اجرایی نیز که مصوبه ستاد استانی پیشگیری از کروناست، بیان کرد: طبق این مصوبه مقرر شد تا دور کاری جزء برنامه دستگاه‌ها قرار گیرد اما گلایه‌هایی از اجرایی نشدن این مصوبه وجود دارد و لازم است به دورکاری بانوان نیز مورد توجه قرار گیرد.

 بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۳۹۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.