دکتر روژان قادری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرد 27 ساله مبتلا به کرونا که در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری بود با لطف خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی مدافعان عرصه سلامت ترخیص شد.

وی افزود: حال عمومی این فرد مناسبب بوده و جهت ادامه مراقبت‌های لازم توسط مراقبان سلامت در منزل شخصی خودش تحت نظر و قرنطینه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تا به این لحظه ۳۵ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان سردشت پذیرش و از ۲۴ بیمار از این تعداد نمونه‌گیری شده است؛ بر اساس نتیجه آزمایش‌ها کرونای ۹ نفر از آنان مثبت و ۱۱ بیمار دیگر منفی بوده و جواب چهار مورد نیز هنوز واصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند، اظهار کرد: از آمار کلی ۳۵ نفر مشکوک تا به این لحظه ۲۴ نفر با حال عمومی خوب ترخیص و در منزل زیر نظر مراقبان سلامت هستند.

دکتر قادری ضمن اشاره به احتمال افزایش تعداد بیماران مشکوک مبتلا به کرونا، از شهروندان درخواست کرد: با پیوستن به پویش 2914 و ماندن در منزل تا 14 فروردین ماه، در زمینه قطع زنجیره این بیماری واگیر مشارکت جدی داشته باشند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده از جمله ماندن خانه می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.