امیر بهزاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون جواب آزمایش ۱۷ نفر مثبت اعلام شده که طی ۴۸ ساعت گذشته این تعداد ثابت مانده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۶ بیمار مبتلا و ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری هستند که حال عمومی همگی آنان مطلوب است.

وی اضافه کرد: یک بیمار مبتلا به کرونای مهاباد با بیماری کلیوی طی هفته گذشته به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شد. 

«بهزاد» تاکید کرد: ‌بیمارانی که مشکلات زمینه‌ای از قبیل بیماری‌های قلبی و دیابت دارند یا اینکه تحت شیمی درمانی هستند یا از دارویی استفاده می‌کنند که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، چنانچه دچار تب بالا و علائم سرماخوردگی شدند باید به پزشک مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مهاباد گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا یا مشکوک به کروناست.

وی ادامه داد: افرادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند فقط باید در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

بهزاد تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

رییس ستاد اطلاع رسانی بیماری کرونا در مهاباد توصیه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به سایر شهرهای کشور مسافرت نکنند و در حد امکان از منزل خارج نشوند. 

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۶۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۲۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.