محمود زمانی پنج‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در تکاب ثبت نشده، افزود: از مجموع ۷۴ مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا نتیجه آزمایش ۵۷ نفر منفی و ۱۷ نفر مثبت بوده‌است.

وی با بیان اینکه تست کرونای مورد فوتی روز گذشته در تکاب منفی گزارش شده‌است، اظهارداشت: حال عمومی بیماران کرونایی که از بیمارستان شهدای تکاب ترخیص شده‌اند، مساعد است و هم اکنون نیز تحت مراقبت و پایش مستمر قرار دارند.

فرماندار تکاب ادامه داد: از همه شهروندان و روستانشینان این شهرستان درخواست می کنم برای مقابله هرچه بیشتر با بیماری کرونا به پویش ۲۹۱۴ بپیوندند و از هرگونه مسافرت خودداری کرده و از ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ درخانه بمانند.

زمانی بیان کرد: با اقدامات انجام یافته، وضعیت پیشگیری از شیوع کرونا تاکنون در تکاب مناسب بوده و با همکاری مردم و توجه به توصیه‌های بهداشتی و تلاش مسوولان امیدواریم بتوانیم سطح مقابله با این ویروس را افزایش دهیم.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آدربایجان‌غربی ۳۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد  ۲۱ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۲۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.