آیدین رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت‌های شهرداری‌ها و نظام مهندسی ساختمان در خصوص صدور پروانه ساختمانی و ساخت و ساز از امروز، ۲۵ اسفندماه تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: این تصمیم به منظور جلوگیری از تجمع مردم با تصویب شورای شهر و تایید ستاد استانی مبارزه با کرونا اجرایی شده‌است.

وی تاکید کرد: همچنین پیش از این و با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به منظور کنترل و پیشگیری از شیوع کرونا، مدت زمان اعتبار پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی تمدید شده‌بود.

به گزارش ایرنا به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در استان تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.