«آیدین رحمانی رضائیه» روز شنبه در هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی گزارشی از مصوبه‌های کمیته زیرساخت‌های این ستاد را ارایه کرد و افزود: ضدعفونی کردن روزانه تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات فعال نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه کمیته زیرساخت‌ها، دهیاران و فرمانداران تمامی معابر شهری و روستایی را به صورت روزانه ضدعفونی می‌کنند و مکان‌های پرتردد نیز تعطیل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید ظرفیت مهمانسراهای خود را معرفی کنند، گفت: اداره‌کل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی باید در سریع‌ترین زمان ممکن این ظرفیت‌ها را احصا کند تا این مکان‌ها در صورت نیاز به عنوان نقاهتگاه و قرنطینه افراد بهبودیافته استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تمامی مراکز اقامتی و هتل‌های این استان تعطیل و در صورت نیاز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به نقاهتگاه و قرنطینه تبدیل می‌شود. 

رحمانی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خود را در تمامی شهرستان‌ها احصا و بیان کند تا در صورت نیاز تدابیر لازم برای برپایی بیمارستان صحرایی سنجیده و اجرایی شود. 

وی تاکید کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز ظرفیت سالن‌های سرپوشیده خود را اعلام کند تا اقدامات لازم برای استفاده آن‌ها اعمال شود. 

وی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی توسط هلال‌احمر و ارتش برپا می‌شود، بیان کرد: هلال‌احمر ظرفیت راه‌اندازی بیمارستان ٣٠ تختی و ارتش نیز توانایی راه‌اندازی بیمارستان ۵٠ تختی را دارد. 

وی ادامه داد: بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در شهرستان سردشت و بیمارستان صحرایی ارتش نیز در محوطه بیمارستان ارتش در ارومیه راه‌اندازی می‌شود و تدابیر لازم برای این مسئله سنجیده خواهد شد. 

وی در ادامه تاکید کرد: طبق مصوبه‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، پایانه‌های بار باید الزام حضور افراد برای صدور بارنامه را حذف کنند و ضدعفونی ناوگان سنگین باربری نیز با جدیت اجرایی شود. 

وی با اشاره به وضعیت سایت پسماند شهر ارومیه نیز اظهار داشت: باید از تردد افراد در این مکان جلوگیری شود و بحث نظارت بر عملکرد بهداشتی این مکان در اولویت باشد. 

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه آذربایجان‌غربی و وجود افراد شیمیایی و بیماران ریوی و بروز زلزله در مناطقی از استان دنبال اعتبارات ویژه‌ای برای این استان هستیم که در صورت تایید مسوولان کشوری تدابیر لازم سنجیده می‌شود. 

به گزارش ایرنا به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در استان تاکنون نتیجه ۱۹۳ آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.